دانلود فایل{بررسی ویژگیهای ویدیوآرت و تاثیر هنر اجرا بر ویدیو}

دانلود فایل /بررسی ویژگیهای ویدیوآرت و تاثیر هنر اجرا بر ویدیو/ بی سی|دانلود فایل|42042392|bce1662703|ویدیوآرت,ویژگیهای ویدیوآرت,تاثیر هنر اجرا بر ویدیو,بررسی ویژگیهای ویدیوآرت و تاثیر هنر اجرا بر ویدیو,دانلود پایان نامه ویدیوآرت,دانلود پایان نامه تاثیر هنر اجرا بر ویدیو,دانلود پایان نامه هنر,دانلود پایان نامه رشته هنر
در حال حاظر فایل کامل و برتر با عنوان بررسی ویژگیهای ویدیوآرت و تاثیر هنر اجرا بر ویدیو آماده دریافت می باشد برای مشاهده جزئیات فایل به ادامه مطلب یا دریافت فایل بروید.

در پایان نامه حاضر سعی شده تا به برخی ویژگی‌های ویدیو آرت از جمله خاصیت تعاملی، دغدغه‌ی زمان و روایت، برخورد فرم‌گرا و رویكرد مجسمه وار به ویدئو، تكنیك نظارت، رویكرد به پرفورمنس، به چالش كشیدن رسانه، ویدئوی تكنولوژیك پرداخته شود


مشخصات فایل
تعداد صفحات118حجم5/346 کیلوبایت فرمت فایل اصلیdoc
توضیحات کامل
دانلود پایان نامه رشته هنر چکیده: برخی هنرمندان ویدئو دوربین ویدئویی را برای نمایش فیگورهایشان به‌كار گرفتند. دوربین جزئی از كارگاه مجهز هنرمندان شد و هنرمندان ویدئوی اولیه كه از اكسپرسیونیسم انتزاعی پدیدار شدند یا بدان رویكرد داشتند، شروع به ضبط بسیاری از عملیاتی كردند كه در آنجا حتی در خفا اجرا می‌كردند. رویكرد جسمانی و مفهومی درست از نقطه‌ی آغاز در هنر ویدئو به‌هم گره خوردند و تا امروز نیز پیوسته باقی ماندند. یكی از قضایای اصلی این رساله این‌است كه هنر اجرا در آشكار كردن داستان ویدئو‌آرت نقش به‌سزایی داشته‌است. اجرا به‌عنوان یك متریال اصلی در این رسانه پدیدار شده است، مانند ویدئوهای اولیه‌ی ویتو آكونچی، ریچارد سرا و جان جونز تا چیدمان‌های اخیر گری هیل ، سم تیلروود و داگ ایتكن . در این‌جا می‌توان به جایگاه حضور هنرمند در اثر هنری اشاره داشت، كه در اواسط قرن بیستم درحال تحول بود. به گفته‌ی میشل راش در كتاب ویدئو‌آرت، این باور وجود دارد كه نقاشی‌های جكسون پالاك (آثار رنگ‌پاشی او ) و همین‌طور عكس‌ها و فیلم‌های گرفته شده ی هانس ناموث در سال ١٩٥٠ از پالاك، او را در مركز اثر هنری قرار می‌دهد. یعنی مطرح شدن هنرمند در اثرش نه تنها به‌واسطه ی ایده‌اش بلكه درك حضور فیزیكی او در اثر. فرایند نقاشی كردن پالاك ( و نه نتیجه‌ی آن ) برای ناموث بسیار حائز اهمیت بود. او پالاك را نه درحال نقاشی بلكه درحال اجرای یك تئاتر می‌دید . جنبشی همچون رقص ، چشم‌ها را مشتاق می‌كرد كه محل برخورد ضربه‌ی بعدی كجاست و سپس انفجار بعدی. تصویر(٧) پل شیمل موزه‌دار آمریكایی كسی كه تأثیرگذارترین نمایشگاه‌ها را بین سال‌های ١٩٤٩ تا ١٩٧٩ برای موزه‌ی هنر معاصر لوس‌انجلس برپا كرده می‌گوید كه : تمایل پالاك برای حفظ تماسش با بوم به‌طور اساسی نقش هنرمند را از یك تماشاگر خارج از بوم به بازیگری كه درگیر نقشش است تغییر می‌دهد.(Rush;Michael;2003;63) این اتفاق كم‌كم به جایی منجر شد كه هنرمند خود را ( به لحاظ جسمانی ) بخشی از اثر هنری قرار داد كه بعداً اجرا یا اصطلاحاً « پرفورمنس» نام گرفت . در پایان نامه حاضر سعی شده تا به برخی ویژگی‌های ویدیو آرت از جمله خاصیت تعاملی، دغدغه‌ی زمان و روایت، برخورد فرم‌گرا و رویكرد مجسمه وار به ویدئو، تكنیك نظارت، رویكرد به پرفورمنس، به چالش كشیدن رسانه، ویدئوی تكنولوژیك پرداخته شود. کلمات کلیدی:ویدیوآرتویژگیهای ویدیوآرتتاثیر هنر اجرا بر ویدیو فهرست مطالب مقدمه 2طرح مسأله: 6سوالهای تحقیق: 7شیوهی گردآوری اطلاعات 8شیوهی تحقیق: 9پیشینهی تحقیق: 9تأثیر هنر اجرا بر ویدئو 10تعامل 19رویكرد مجسمهگرا 27تكنیك نظارت 39روایت 45نقدی از رسانه 49یك هنر خود شیفته: هنرمند در مركز اثر 54گرایش به تكنولوژی 55بیل ویولا 71گری هیل 93فرانك ژیلت 94ژان لوك گدار 96اندی وارهول 100شیگكو كوبوتا 102ویدئوآرت و تجربه گران آن در ایران 109رزیتا شرف جهان: « افسردگی عمیق» 109خسرو خسروی: « سایهی ارواح نیاکان» 110رویکردهای اجتماعی و شعرگونه با تجهیزات تکنولوژیکی 111باربد گلشیری: « بر ما چه رفته است، باربد؟» 112مرتضی دره باغی: « تعزیه» 113سیف الله صمدیان: « ایستگاه سفید» 114فهرست منابع و مأخذ 117کتابهای فارسی 117کتابهای لاتین 117مقالههای فارسی 118




"